Zack min bästavän.

 
Bästa b-ponnyn i hela världen. Ingen kan fatta hur mycket du betyder för mig. 
Gråter nästan varje kväll för du ska tillbaka. Bröt i hop på terrängen förra veckan då jag blev helt kall och 
tänkte på den tanken  att inte träffa Zack varje dag.
Han är mitt allt, mina tankar , mitt liv han betyder lixom hela mitt liv.
Och nu ska han tillbaka. Vi har kommit så långt med vår resa så det går inte att förklara.
Vi har uppfyllt våra mål och det är jag riktigt nöjd över.
Min prins som kommer och gnäggar till mig i hagen ... detta är helt sjukt.
Blir helt kall när jag skriver detta kan nästan inte ens fatta att han ska tillbaka att jag inte ska få rida han igen.
 
Kommer kännas konstigt att någon annan kommer rida på han, han har ju alltid varit min lilla pojk ...
Han betyder extremt mycket. Vill inte lämna han min prins.
Men jag blir för stor och vill satsa på större ponnys. Han är ju en liten b-ponny och vill rida d-ponnys.
Men endån är det svårt att bara  byta ponny sådär, han och jag har ju varit ett team snart i 2 år och 3 månader.
Lixom det är nästan halva hans liv. 
När jag började rida han så kunde han inte rida ett helt varv i paddocken, rida ut själv & bli hämtad i hagen plus red han in i alla hästars bak.
Jag kunde nästan inte ta hand om han , va nära på att byta ponny ett tag kunde lixom inte hämta han från hagen då han kastade sig och slet sig eller stack iväg åt alla olika håll.
Och nu är han precis så jag vill att han ska vara lungn och snäll ponny åt ridskolan.
Han har aldrig försökt vara dum mot mig, man måste lära känna ponnyn man rider så man blir ett äkta team och det är jag och Zack.
 
I början vägrade han helt totalt gå över gäggan och nu efter 2 år så följer han efter mig som jag vet inte vad.
Han går bara över gägan och följer mig. 
Så vill man att det ska vara ponnyn / hästen den litar på dig utan att du ska behöva jaga eller använda spö för att hästen / ponnyn ska gå över lera.
Jag älskar verkligen Zack extremt mycket och har jätte mycket respekt mot dom ridskole barnen som vill testa och rida Zack efter sommarlovet. 
Och då vill jag att ni där ute har också lite respekt mot mig och att dom sista veckorna inte fråga när han ska tillbaka eller vilken ponny jag ska rida efter. För det blir riktigt jobbigt för mig och tycker det är super jobbigt.
Så nu vet alla att Zack ska tillbaka till ridskolan efter sommarlovet. 
 
 
Zack du ska veta att du är number one vilket fall som helst, du beyder guld.
Älskade ponny ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback